Můžeme rovnat BMW i8 a Nissan GT?

Můžeme rovnat BMW i8 a Nissan GT?
4 (80%) 1 vote

Troufne-li si někdo srovnat BMW i8 a Nissan GT, pak se ptáme na jediné. Můžeme tyto koncepčně zcela odlišné automobily porovnat tak, aby budoucnost automobilového průmyslu, jako je to u BMW plug-in hybridní generace, pohltila veškeré  plány milovníků sportovně-automobilového průmyslu jako jde u Nissanu?

Pořizovací ceny vozů

Zatímco Nissan GT-R se prodává za “pouhých” 2 599 000korun s výkonem 419kW a se zrychlením z 0 na 100Km/h za 2,8 , BMW i8 tříválcový plug-in hybrid se dá pořídit už za 3 564 900Kč s výkonem 170kW! Elektromotor s pohonem přední nápravy přidává 96kW. (systémově pak BMW udává součet výkonů a to 266kW) Z 0 na 100Km/h se BMW vyšplhá o 4,4s.

U Nissanu GT-R si můžete připadat jako v normálním autě. Zatímco v zavazadlovém prostoru najdete objem 249l a celkově auto působí mohutným dojmem,  U BMW i8 byli konstruktéři při navrhování celkového vozu střídmější. Celkem auto působí stísněně a vzhledem k nízkému posazení prahů je z auta špatně vidět. Přístrojovka je ale naprosto futuristická. Celkově bavorák působí jako ze sci-fi filmu a kufr zde takřka neexistuje, objem je pouhých 145litrů.

Nissan GTR

Kdo z koho

Ve sprintu jednoznačně vede Nissan GT-R, který na stovku vyšplhá za 2,8s a to bez zbytečného  burácení motoru a hluku kolem. Oproti BMW i8, které ve sprintu za Nissanem zaostává, na svůj výkon pomalé není. Na stovku se opravdu dostane za 4,4s a to na elektromotor je velmi slušná doba.

Na okruhu by mohl bavorák získat převahu, přece jen má o tři metráky nižší hmotnost a nízké těžiště. V zatáčkách sedí famózně. Nenaklání se, uvnitř vozu máte pocit, jako byste jeli pořád rovně. Když přidáte plyn, elektromotor pohánějící přední kola a spalovací jednotka na zadní nápravě si spolu parádně rozumí, proto se postarají o parádní jízdní vlastnosti. Mezi kužely a ve slalomu je BMW i8 čilejší, ale pocit z jízdy je zcela bez emocí. Oproti Nissanu GT-R, se kterým je při manévrování opravdu velká piplačka. Na plyn se moc šlapat nemusí, zato na brzdy ano. Váha holt udělá své. Pocit z jízdy si ale zaručeně užijete.

Se spotřebou je to také velmi individuální a závislá na stylu jízdy. GT-R dokáže jet za jedenáct, ale i za dvacet a víc. U BMW zadaných 2,1l nedocílíte nikdy. Při manévrování na okruhu se auto dostalo na 7,6l, někdy si řeklo i o 15l! Elektrický dojezd činí v praxi asi tak 30km, na 80% se akumulátory nabijí za 2,5hodiny.

Vaše komentáře:

Přidejte komentář


*